อาคันตุกะจากโครงการ IAPP สหรัฐอเมริกา เยือน KKU Academy

Delegates from the IAPP Visit KKU Academy

[English below]

เมื่อวันพุธที่ 29 ตุลาคม 2568 สถาบัน KKU Academy นำโดย อาจารย์ ดร.วันวิสาข์ วรรณพิพัฒน์ คณะทำงานเพื่อจัดทำหลักสูตรของสถาบัน พร้อมด้วยบุคลากร ให้การต้อนรับอาคันตุกะจาก สถานเอกอัครราชทูตสหรัฐอเมริกาประจำประเทศไทย, Institute of International Education (IIE) และผู้แทนจากสถาบันการศึกษาในประเทศสหรัฐอเมริกา ภายใต้โครงการ International Academic Partnership Program (IAPP) Thailand 2025 ในโอกาสเข้าเยี่ยมชมและแลกเปลี่ยนเรียนรู้ ณ สถาบัน KKU Academy

ในการนี้ อาจารย์ ดร.วันวิสาข์ วรรณพิพัฒน์ ได้บรรยายสรุปเกี่ยวกับบทบาท ภารกิจ และแนวทางการดำเนินงานของสถาบัน KKU Academy รวมถึงการพัฒนาหลักสูตรและนวัตกรรมการเรียนรู้ในยุคดิจิทัล จากนั้นได้นำคณะผู้เยี่ยมชมเข้าเยี่ยมชม Studio ผลิตสื่อการเรียนรู้ ของสถาบัน ซึ่งเป็นศูนย์กลางการสร้างสรรค์สื่อทุกประเภท เพื่อสนับสนุนการจัดการเรียนรู้ในรูปแบบออนไลน์และผสมผสาน (Hybrid Learning)

การเยี่ยมชมในครั้งนี้ยังเปิดโอกาสให้ทั้งสองฝ่ายได้แลกเปลี่ยนความคิดเห็นและเรียนรู้ร่วมกันในด้าน การพัฒนาเทคโนโลยีทางการศึกษา และการยกระดับการเรียนรู้ให้สอดคล้องกับความต้องการของผู้เรียนในศตวรรษที่ 21 อันเป็นแนวทางสำคัญในการขับเคลื่อนการศึกษาสู่มาตรฐานสากล

On Wednesday, October 29, 2025, KKU Academy, led by Dr. Wanwisak Wannapipat, curriculum development committee member, together with the Academy staff, warmly welcomed delegates from the Embassy of the United States of America in Thailand, the Institute of International Education (IIE), and representatives from higher education institutions in the United States under the International Academic Partnership Program (IAPP) Thailand 2025 during their visit and knowledge exchange session at KKU Academy.

During the visit, Dr. Wanwisak Wannapipat delivered a presentation on the roles, missions, and operational framework of KKU Academy, highlighting its commitment to curriculum development and educational innovation in the digital era. The visiting delegation was then given a tour of the Academy’s Media Production Studio, a creative hub for developing diverse learning materials that support both online and hybrid learning environments.

This visit also provided a valuable opportunity for both parties to exchange ideas and experiences in educational technology development and to explore strategies for enhancing learning to meet the needs of 21st-century learners, reflecting a shared vision to drive education toward international standards.

Pictures: Jompoln Donnok
Contents: Kittipitch Prommakot

Loading

«
«